Franczyzodawca zmienia kierunek rozwoju
Firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby prowadzić działalność nie tylko w internecie.
Xeromatic, agencja reklamowa i drukarnia online, ze swoją ofertą franczyzową wystartowała rok temu. Dzisiaj ma już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju.
– Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z nim związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługu o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością – opowiada Piotr Stefański, marketing dyrektor w Xeromatic. Dodaje, że w związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych frnaczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu. Lada chwila ruszy kilka placówek obrandowanych logiem Xeromatic, ale oficjalna oferta współpracy pojawi się do końca roku.
– Na pewno będzie nieco drożej, ponieważ koszty związane ze współpracą w lokalu są wyższe. Placówkę trzeba obrandować, a także kupić odpowiednie maszyny. Podniesiemy nieco koszt licencji wejściowej, natomiast opłaty stałe pozostaną na tym samym poziomie, co dotychczas – zapewnia Piotr Stefański.
Obecnie inwestycja w Xeromatic wynosi mniej więcej 10 tys. zł netto plus program graficzny Corel Drwa za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.
Na zwrot z inwestycji można liczyć w ciągu trzech miesięcy, zależnie od poświęconego czasu i zaangażowania partnera. Partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie firma dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.
Głównym założeniem biznesowym jest zamawianie produktu przez partnerów bezpośrednio przez system xeromatic.pl.
– Dzięki temu niwelujemy pojęcie pośrednika a partner ma wyprodukowany produkt w cenie producenta. My jako operator marki nie pobieramy prowizji a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Z kolei partner ma 100 proc. prowizji dla siebie – tłumaczy Piotr Stefański.
Biznes można uruchomić w każdej miejscowości powiatowej.
– Koncept sprawdzi się w każdej większej miejscowości gdzie są firmy, czyli nasi klienci, a jak wiemy w każdej miejscowości w Polsce firmy funkcjonują, więc rynek zbytu jest zapewniony – mówi Piotr Stefański. Dodaje, że firma ma obecnie dobre perspektywy rozwoju m.in. dlatego, że sytuacja gospodarcza w naszym kraju jest coraz lepsza. Na rynku działa coraz więcej przedsiębiorców, a jak przybywa konkurencji, to przedsiębiorcy tym bardziej nie żałują pieniędzy na marketing i walkę o klienta.
Partner Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają jednak także możliwość objęcia kilku powiatów pod swoją licencją.
W ciągu roku Xeromatic chce co najmniej podwoić swoją sieć partnerską
See in catalogue
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Master licenses
Featured franchises
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
News
Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...
Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...
Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...
Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...