Zarabiamy na dekoracjach

Dwa razy więcej
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

PartyDeco to firma, która od lat produkuje dekoracje. Kilka lat temu zdecydowała się na stworzenie oferty franczyzowej.

– Zmotywowali nas do tego nasi klienci, którzy często pytali o możliwość otwarcia konceptu pod naszym szyldem – mówi Marta Turek, expansion manager w firmie PartyDeco.

Dużo swobody

Przygotowanie modelu współpracy franczyzowej zajęło firmie dwa lata.  

– Efekt jest bardzo dobry, ponieważ właściciele sklepów działających pod naszym szyldem Let’s Party mają dużą swobodę działania. Pracujemy w branży kreatywnej i nie chcemy ograniczać kreatywności naszych partnerów – zapewnia Marta Turek.

Franczyzodawca wspiera ich swoim know-how, oferując pakiet szkoleń. Uczą one, jak prowadzić biznes, układać produkty na półkach i wielu innych rzeczy.

– Po takich szkoleniach nasz sklep może prowadzić niemal każdy. Nie wymagamy specjalnego wykształcenia czy doświadczenia, liczy się chęć zaangażowania w ten biznes i zdolności plastyczne – podkreśla Marta Turek.

Do końca kwartału w sieci będzie działać około 30 punktów. Niektóre z nich w tym roku kończą już trzy lata.

– Wielu naszych partnerów chce także otwierać kolejne punkty – mówi Marta Turek.

Aby nawiązać współpracę z Let’s Party trzeba mieć lokal – najatrakcyjniejsze są te na parterze i z witryną, o powierzchni między 20 a 70 mkw. oraz kwotę ok. 35 tys. zł na jego zatowarowanie i wyposażenie.

– Pomagamy w dobrze lokalu i odpowiedniej lokalizacji – zapewnia Marta Turek.

Nie ma żadnych opłat wstępnych ani miesięcznych. Franczyzodawca zarabia na sprzedaży produktów w sklepach pod szyldem Let’s Party, a właściciele sklepów na marży od ich sprzedaży. Przy tym w każdym sklepie partnerzy mogą mieć do 30 proc. asortymentu innych producentów.

– Doradzamy, które produkty najlepiej uzupełnią nasz asortyment – dodaje Marta Turek.

Ponadto franczyzodawca zachęca do podejmowania także innych inicjatyw, na których można zarobić, takich jak sprzedaż przez internet czy tworzenie dekoracji na bankiety i różne imprezy okolicznościowe.

Sklep w sklepie

Partnerzy na wsparcie franczyzodawcy mogą liczyć przez cały okres współpracy, nie tylko w czasie jej przygotowania.

– Jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i wspieramy biznesowo, marketingowo, analitycznie i sprzedażowo. Mamy również zamkniętą grupę na facebooku, gdzie partnerzy dzielą się swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi biznesu Let's Party – wyjaśnia Marta Turek.

Ponadto dwa lata temu firma wprowadziła możliwość otwarcia formatu Let's Party shop-in-shop, czyli sklepu Let's Party w innym sklepie.

– To opcja dla osób, które już prowadzą biznes: kwiaciarnię, sklep z zabawkami, salę zabaw lub inną działalność i chcą współpracować również z nami – mówi Marta Turek.

Aby taki sklep w sklepie otworzyć potrzeba 20-60 mkw. powierzchni

– Ten format świetnie się sprawdza. Wzbogaca ofertę partnerów, ale również odświeża, wprowadza nowość do istniejących już biznesów – zapewnia Marta Turek.

Jej zdaniem potencjał do rozwoju branży artykułów imprezowych i dekoracji jest bardzo duży.

– Do końca roku powinno nam się udać podwoić liczbę sklepów. Zainteresowanie współpracą z nami jest bardzo duże – podkreśla Marta Turek.

Branża nie ucierpiała w czasie pandemii. Klienci niezależnie od sytuacji gospodarczej czy pandemicznej świętują różne okazje, coraz częściej także w domu, a zakup elementów dekoracyjnych nie jest dużym wydatkiem.

– Oczywiście konkurencja w naszej branży jest jak wszędzie duża, ale wyróżnia nas wysoka jakość produktów – zapewnia Marta Turek.

Partnerzy firmy zarabiają już od pierwszego kwartału. Jeden z nich po dwóch miesiącach działania postanowił otworzyć drugą placówkę.

– To najlepszy dowód na to, że biznes z nami jest rentowny – ocenia Marta Turek.

Na otwarcie Let's Party osoby bezrobotne mogą otrzymać dofinansowanie z Urzędu Pracy.

WIZYTÓWKA LET’S PARTY

Marka oferująca dekoracje na imprezy i przyjęcia. Jej właścicielem jest firma PartyDeco, producent dekoracji.

  • prawie 30 sklepów
  • inwestycja w zatowarowanie i wyposażenie lokalu: 35 tys. 
  • zwrot już od 1 kwartału

 

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €