Zbigniew Grycan: Interesy prowadzę na zimno

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kiedy otwierał pan lodziarnie Grycan - lody od pokoleń, złośliwi uważali, że zagrał pan na nosie Zielonej Budce i funduszom Enterprise... Czy właśnie o to panu chodziło?
Absolutnie nie. Wręcz przeciwnie. Zielonej Budce życzę lepiej niż wszystkim innym konkurentom. Jest takie powiedzenie, że z żoną można się rozwieść, ale dziecka się nie porzuca - a Zielona Budka jest moim pierwszym dzieckiem. I każde ich niepowodzenie przyjmuję z pewną nutką goryczy.

Czy firma Grycan to pan czy efekt działań zespołu?
Tworzenie strategii należy do mnie. Pracownicy, wśród których znalazło się kilka osób z Zielonej Budki, znają standardy działania, wiedzą, czego od nich wymagam. A ja mam do nich bezwzględne zaufanie. Każdy z nich zna mój numer telefonu i wie, że może dzwonić w każdej sprawie.

Czyli firma naprawdę w rodzinnym klimacie?
Nie uznaję żadnych korporacyjnych struktur.

Powszechnie uważa się, że hierarchia korporacyjna jest bardziej efektywna. Czy rodzinna firma może być konkurencyjna wobec koncernów?
Zarządzanie firmą o strukturze korporacyjnej jest skomplikowane. Zanim decyzja o wprowadzeniu jakiegoś produktu przejdzie wszystkie stopnie hierarchii, u nas produkt jest już w sprzedaży. Oczywiście nie da się uniknąć hierarchii i biurokracji, ale ma ona znacznie mniejszy wymiar.

Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING nr 9/2008

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €