Monika Richardson: Europa da się lubić, a Polska - naprawić

- Polski biznesmen ma braki w znajomości języka angielskiego i stosunkowo niskie wykształcenie. Brakuje absolwentów MBA i osób z praktycznym doświadczeniem - mówi Monika Richardson, dziennikarka i prezenterka telewizyjna.
Z badań opinii publicznej wynika, że największy wpływ na życie i poglądy Polaków wywierają dziennikarze i tzw. gwiazdy ekranu. Dlaczego ktoś, kto co wieczór odczytuje informacje z kartki, jest gwiazdą?
Ludzie, którzy pracują w telewizji, są postrzegani jako tacy, którym się w życiu udało, finansowo również. Wiedzą o tym agencje reklamowe. Jeżeli dziennikarz pojawi się na billboardzie prezentującym jakiś produkt, to będzie to pachniało sukcesem, samorealizacją. W pewnym sensie to się dzieje poza udziałem nas wszystkich. To efekt działań prasy brukowej.
Tylko dlaczego coraz mniej wśród gwiazd aktorów, a coraz więcej dziennikarzy?
Dlatego że aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską. Dziennikarze aż tak się nie zmieniają, nie robią widzom wody z mózgów. Moniki Olejnik raczej nie zobaczymy w "Tańcu z gwiazdami".
Z biznesem ma pani sporo wspólnego: prowadzi pani konferencje, fora, zarządzała redakcją miesięcznika "Zwierciadło". Jakie wnioski na temat wizerunku biznesmenów - obcokrajowców i Polaków może pani dzięki temu wyciągnąć?
Różnica jest wciąż spora, niestety na niekorzyść polskich biznesmenów. Polski biznes kuleje cały czas ze względu na słabą znajomość języka angielskiego i nadal stosunkowo niskie wykształcenie. Brakuje absolwentów MBA i osób z praktycznym doświadczeniem, a w konsekwencji brakuje praktycznych narzędzi do posługiwania się biznesem na co dzień. Widzę też braki w niezależności, kreatywności, czyli w tym, co powinno się wynieść ze szkoły.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 1/2010
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...